۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵

امام جمعه موقت تایباد بیان کرد:

برخی جرم‌ها ناخواسته است/ نقش روحانیون در کاهش جرم و جنایت

برخی جرم‌ها ناخواسته است/ نقش روحانیون در کاهش جرم و جنایت

تایبادـ امام جمعه موقت تایباد، روحانیت را بازوی دادگستری نامید و گفت: بسیاری از جرم ها ناخواسته است و روحانیون با نفوذ خود در منابر می توانند در کاهش جرم و جنایت با دادگستری همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رضایی منفرد امروز در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب تایباد با اشاره به کمبود نیروی انسانی در بخش اداری و قضایی این شهرستان گفت: بر اساس قانون باید ۱۷ نفر همکار قضایی داشته باشیم در صورتی که الان ۸ نفر نیرو داریم و کمبود نیرو در این شهرستان احساس می شود.

 وی افزود: در سال جاری مواد مخدر با ۱۲، طلاق با ۹، سرقت با ۷، نزاع دسته جمعی با ۵ و تصادفات با ۴ درصد بیشترین میزان ورودی به دادگستری شهرستان تایباد را داشته است.

فرماندار شهرستان تایباد نیز در این جلسه بیان کرد: شهرستان مرزی تایباد با حجم تبادلات تجاری و مسافری، هم یک شهرستان اقتصادی است و هم یکی از شهرستان های امنیتی لذا در خط مقدم امنیت و اقتصاد قرار دارد و خوشبختانه در هر دو حوزه دستگاه قضایی همکاری بسیار خوبی با دستگاه اجرایی داشت.

محسن سیاح تصریح کرد: در حوزه اقتصادی، دستگاه قضا در راستای سیاست های کلان اقتصادی کشور مشارکت خوبی داشت و برخی واحدهای تولیدی با همکاری این دستگاه فعالیت خود را آغاز کرد.

فرماندار شهرستان تایباد گفت: تمام توان و ظرفیت دستگاه های اجرایی و امنیت ساز را به کار گرفتیم تا از جایگاه تایباد در سطح استان دفاع کنیم و خوشبختانه در شرایط سخت کرونا، پویایی مناسبی هم در حوزه اقتصاد و هم امنیت وجود دارد.

امام جمعه موقت شهرستان تایباد نیز در ادامه این مراسم عنوان کرد: امروز در شرایطی قرار گرفته ایم که حضور فیزیکی برای حفظ سلامت افراد بسیار حائز اهمیت است اما فضای مجازی میتواند با نظارت بیشتر فعالیت مفیدی داشته باشد و اقدامات فرهنگی برای جلوگیری از جرائم نقش موثری دارد.

حجت الاسلام حسین آماده، امام جمعه موقت تایباد، روحانیت را بازوی دادگستری نامید و گفت: بسیاری از جرم ها ناخواسته است و روحانیون با نفوذ خود در منابر می توانند در کاهش جرم و جنایت با دادگستری همکاری کنند. جامعه روحانیت برای فرهنگ سازی، در کنار دادگستری است، هرچنکار فرهنگی زمان بر است.

در پایان این مراسم با حضور معاونت دادگستری استان خراسان رضوی، سید سلمان جلیلیان دادستان سابق تایباد تودیع و جعفر صدیقی به عنوان دادستان جدید تایباد معرفی شد.

کد خبر 5065277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha